5 år igen

Ibland när jag sitter och tänker och funderar alldeles för mycket kommer jag på hur mycket jag faktiskt saknar barndomen. Alltså att vara liten. Tänk hur lätt det hade varit ifall man för åtminstonde för en dag gick tillbaka till att vara liten och bekymmerslös igen. Att vara fem år igen och slippa all stress, alla problem och alla konsekvenser där till. Fyfan vad skönt. När jag var liten ville jag alltid växa upp och bli stor. Men nu vill jag till viss del stanna där jag är idag - men också vara fem år igen. Bara för att kunna koppla bort allt, att inte bry sig om hur man ser ut, vad man har på sig osv. Att bara vara. Att kunna krypa upp i mammas famn när man är ledsen och bli tröstad. Jag måste medge att jag saknar det rätt mycket. Jag vill inte växa upp - eller åtminstonde inte på ett tag iallafall... Jag vill vara liten och fem år igen.
 
 //Tjej som saknar barndomen
 
 
Hej december förresten! Jag är kär i tanken att det faktiskt snart är jul, hihi.  

Kommentarer
Postat av: Maja

åh. känner ofta detsamma!! att vara liten och slippa alla bekymmer skulle vara något av det skönaste.....

2012-12-03 @ 18:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0