Homemade pizza on a sunday - Gott och enkelt!

Yeeess, precis som rubriken lyder så har jag ansträngt mig och försökt mig på att göra pizza. En enkel och smaskig pizza som jag tänkte tipsa er om ifall ni inte orkar eller inte har tid att lägga ner mycket tid på matlagning varje dag, så är detta ett supergott alternativ som passar bra till sega söndagar som idag! 
 
 

 
 Så detta är alltså min pizza med tomatsås, babyspenat, kokt skinka (skulle haft parmaskinka), tomat och mozarella ost. Självklart så väljer man själv vad man vill lägga på sin pizza, men denna kombination är min favorit! Jag köpte ett pizzakit från mataffären för en billig peng som innehöll både pizzadeg och tomatsås! 
 
  • Rulla ut pizzadegen på en plåt med bakplåtspapper under.
  • Häll ut all tomatsås från burken och fördela jämt över degen.
  • Lägg på en påse babyspenat över hela pizzan (Babyspenat krymper i värmen).
  • Lägg ut parmaskinka/prosciutto - eller eventuellt vanlig kokt skinka ifall man inte har något annat.
  • Skiva två normalstora tomater och lägg ut över pizzan.
  • 1 Förpackning med mozarella ost som du skivar och lägger ut över pizzan.
  • Krydda efter smak. Jag saltade och pepprade lätt!
  • Sätt in pizzan och låt den gräddas i ca 10 min eller tills den är lätt gyllenbrun.
  • Voilá! Pizza på mindre än 15 minuter - gott och enkelt!
Hehe, ångrar mig lite att jag tog den där tredje pizzabiten.. Hej matkoma!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ella

Åh va gottit! Mer recept/matinlägg :-)

2012-09-25 @ 22:25:33
URL: http://ellajohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0