Skönhetsfavoriter September - Smink

Del 3 - det vill säga sista delen av mina skönhetsfavoriter under september månad. Detta är smink delen där jag visar mina 5 absoluta favoriter jag har haft denna månad! Jag använder sällan mycket smink - när jag ska till skolan blir det snabbt att jag sveper på i.d bare minerals foundation, fyller i ögonbrynen och på med mascara. And that's it! Brukar sminka mig mer vid speciella tillfällen istället! 
 
 
MAYBELINE NEW YORK - DREAM FRESH 8-in-1 BB Cream: Detta är en BB cream (färgad dagkräm) som jämnar ut din hudton från blemmor, rådnader och andra skavanker samtidigt som den återfuktar. Denna är olj-fri och har SPF 30. Denna krämen både ljusar upp och förbättar din hud. Men kom ihåg att det inte är en foundation, alltså den täcker inte så mycket som en foundation utan jämnar ut ojämnheter! 99;-.
 
MARY KAY - Foundation Primer: Denna primern är oljfri och väldigt dryg, så man behöver inte alls mycket. Den känns inte "kladdig" på huden, utan den smälter bra in. Huden håller sig matt utan att man ser torr ut. Köpte denna när jag var bortbjuden på "MaryKay-kväll". Priset låg på ca 250;-.
 
M.A.C - PRO LONGWEAR CONCEALER: Detta är verkligen en mirakelconcealer! Den döljer mörka ringar hur bra som helst, även rodnader! Den har en pump - vilket är både smart och hygieniskt. Dock måste man vara försiktig när man trycker på pumpen, risken är att man får mycket mer än vad man behöver. När jag använder denna under mina ögon så applicerar jag den med en fluffig borste vilket ger ett fantastiskt resultat. Köpt på Åhlens vid M.A.C. Pris 185;-.
 
MAKE UP STORE - TRI BROW COLOUR: Detta är en ögonbrynstrio från MUS - alltså 3 olika ögonbrynsskuggor. En ljus akig färg, en mörkare askig och en åt det svarta hållet. Jag använder mig utav dom två askiga färgerna. Dessa skuggor passar bra till dem som har lite mer "kall" färg på brynen. Vet att det finns en med varmare toner med två skuggor som heter DUO BROW. Använd en snedskuren pensel för att applicera. Denna kostar 185;- och köptes på MAKE UP STORES egna butik i Göteborg.
 
H&M - MATTE TOP COAT: Ett toplack som gör ditt nagelack under helt matt.  Så först målar du alltså dina naglar med valfri färg. Låt torka. Sedan målar du på detta toplack. Låt torka. Och vips så har du matta naglar! Asballt om ni frågar mig. Detta från H&M fungerar minst lika bra som dem från dyrare märken. 39.50;-. 

Kommentarer
Postat av: Saga

Kul med sådanna här tips!:)))) Mer sådant taaaack!

2012-10-01 @ 10:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0